- Administratie en boekhouding
- Financieel
- Fiscaal
- ICT
- 8 handige cloud-applicaties voor zzp’ers
- Handige apps voor ondernemers
- Ben je al in de wolken? Werken in de cloud
- Effectief inzetten van social media
- Google Ads: interessant voor jou?
- Google Analytics
- Nieuwsbrief checklist
- Social media: 8 onmisbare tools
- Je website bouwen door een professional
- Een zakelijke website bouwen: kan ik dat zelf?
- SEO tips & tricks
- Starten
- Juridisch
- Marketing en Acquisitie
- Verzekeringen
Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws, blogs en tips voor zzp'ers.
Vul je e-mailadres in en ga 1 jaar gratis boekhouden en factureren, met e-Boekhouden.nl.
De nieuwsbrief verschijnt maximaal 1 keer per week.
8 handige cloudapplicaties voor zzp’ers
Werk jij als zzp’er al in de cloud? Heb jij er over nagedacht welke cloudapplicaties voor jou van toepassing kunnen zijn? Er zijn zoveel clouddiensten dat we ze niet allemaal met je kunnen delen. In dit artikel hebben wij acht applicaties onderverdeeld in drie categorieën en op een rij gezet.
Bestanden delen
Deel je nog bestanden via de mail? Het is zoveel handiger om bestanden te delen in de cloud. Als je dit nog niet doet, begin er dan vandaag nog mee.
1. Google Drive
Als je samen aan een document werkt is Google Drive erg handig. Je kunt gelijktijdig in een document werken en daarna exporteren naar een ander formaat. Dat betekent dus nooit meer het over en weer sturen van Word-documenten met rode wijzigingen.
2. WeTransfer
Met WeTransfer kun je makkelijk grote bestanden versturen. Je verstuurt bestanden tot 2 Gb gratis en je krijgt bericht wanneer je ontvanger iets downloadt.
3. Dropbox
Vooral handig als je meerdere bestanden in een project met elkaar wil delen. Let wel op dat Dropbox minder goed werkt voor het gelijktijdig werken aan dezelfde bestanden. Je krijgt dan namelijk te maken met dubbele versies.
Tijd en Geld
4. Rescue Time
Kun jij goed inschatten hoeveel uur je ergens aan werkt? Of weet je dat precies? Rescue Time meet tijdsbesteding achter de computer. Je installeert Rescue Time en vanaf dat moment meet het hoeveel tijd er met ieder programma gewerkt wordt en welke websites er bezocht worden. Ideaal voor zzp’ers die veel met de computer werken en willen weten hoeveel tijd ze aan een project besteden.
5. e-Boekhouden.nl
Met het online boekhoudprogramma van e-Boekhouden.nl kun je altijd je financiële situatie inzien. Overal beschikbaar, online samenwerken met collega’s of boekhouder en een dagelijkse back-up. Inclusief offertes, facturatie, urenregistratie en voorraadbeheer.
Samenwerken
6. Asana
Asana is een projectmanagement-platform. Hiermee kun je projecten beheren en taken toewijzen. Je voegt Evernote- of Dropbox-bestanden toe aan specifieke projecten en je communiceert met elkaar via de app.
7. Trello
Met Trello maak je een to-do-list die je in één oogopslag laat zien waar je mee bezig bent, wat je nog te doen staat en wat je al af hebt. Het is een planbord om gezamenlijk aan projecten te werken.
8. Basecamp
Een eenvoudige en gebruiksvriendelijke projectapplicatie. Basecamp werkt met een activiteitenstroom van bestanden, taken en berichten.