Veel zzp’ers hebben tegenwoordig een website, maar vaak wordt die niet optimaal benut. Zonde!
Heb jij een website? En haal je hierdoor nieuwe klanten binnen? Of is jouw website vooral bedoeld als visitekaartje voor potentiële klanten die je ergens anders bent tegengekomen? Dat is namelijk wel wat veel zzp’ers denken. Ze knutselen snel een website in elkaar waarnaar ze potentiële klanten kunnen doorverwijzen voor wat meer informatie, maar gebruiken de site niet om nieuwe klanten binnen te halen. Best gek eigenlijk, want tegenwoordig zoeken we bijna alles wat we nodig hebben of willen weten op internet op. Bekijk daarom onze infographic met 7 tips voor het verbeteren van je website.
Onder de infographic staan de tips nog kort uitgelegd.
1. Zorg voor een goed logo
Een goed logo laat je bedrijf extra opvallen. Ga dus niet in Word of Paint zitten rommelen, maar maak een mooi, professioneel logo. Of laat het doen.
2. Stel het doel van je website vast
Wat is het doel van je website? Wil je dat (potentiële) klanten jou bellen, mailen of op een andere manier contact zoeken? Of kunnen mensen direct producten kopen via je website? Hou dit doel goed in je achterhoofd en richt je website zo in dat dit doel zo snel mogelijk wordt bereikt.
3. Zorg voor duidelijke CTA’s
Maak duidelijke Call To Actions, oftewel CTA’s. Dit zijn knoppen of links, bijvoorbeeld een koopknop of een knop om contact op te nemen. Het doel van je website, dat je bij punt 2 hebt bepaald, bereik je met goede CTA’s. Wil je bijvoorbeeld dat een bezoeker van je website jou belt, zorg dan voor duidelijk telefoonnummer op je website én een direct-bellen-knop voor op mobiel.
4. Online marketing
Ga ook kijken of online adverteren misschien iets voor je is. Zo kun je zorgen dat je website meer bezoekers krijgt. En meer bezoekers betekent meer potentiële klanten en hopelijk voor meer omzet voor je bedrijf.
5. Schrijf goede teksten
Geef de bezoeker van je website korte, duidelijke informatie. Op een website moeten de teksten niet te lang zijn. Schrijf to the point. Als een bezoeker meer wil weten, kun je doorverwijzen naar pagina’s met meer informatie, of je contactpagina of -formulier.
6. Zorg dat je bereikbaar bent
Als een websitebezoeker contact met je opneemt, reageer dan ook snel. Laat mailtjes en berichtjes niet dagen/weken liggen, maar zit er boven op!
7. Maak tijd voor je website
Of je nu zelf een website bouwt, of je website door een professional laat bouwen, je moet wel tijd vrijmaken voor je website. En tijd blijven vrijmaken. Want een website bouwen is stap 1, je moet ook zorgen dat de website goed blijft werken en actueel blijft.