Instagram is het snelst groeiende platform in Nederland en staat in de top 5 van de meest gebruikte social media. Een Instagramaccount kan dus niet meer ontbreken in je marketingstrategie. Maar als je het doet, doe het dan goed! We hebben de 5 belangrijkste aandachtspuntjes voor je samengevat in deze infographic. Onder de afbeelding vind je uitgebreidere uitleg.
Timing
Instagram posts verschijnen niet helemaal op chronologische volgorde op je tijdlijn. De positie is ook deels afhankelijk van het aantal comments en likes. Hootsuite deed daarom onderzoek naar het beste tijdstip om je content te plaatsen, zodat je post zoveel mogelijk interactie teweegbrengt. Plaats je content bij voorkeur tussen 12.00 en 13.00 uur.
Content choice
Instagram biedt meer mogelijkheden dan je denkt. Ga buiten je comfortzone en plaats eens wat anders dan een standaard foto of video. Dit kan je allemaal nog meer:
Stories
Een Instagram story is een verzameling foto’s en/of video’s die je samenvat in één post. Die post is vervolgens 24 uur lang zichtbaar en verdwijnt daarna weer. Ook leuk om hier allerlei filters, teksten, tekeningen en frames op los te laten!
Live
De naam zegt het al, met deze functie kan je livestreamen via Instagram. Je kent de functie misschien al van Facebook. Het enige verschil is, dat je video niet meer zichtbaar is als je klaar bent met streamen.
Boomerang & Layout
Boomerang en Layout zijn apps van Instagram die je kan downloaden om speciale content te plaatsen. Met Layout maak je collages van verschillende foto’s. Met Boomerang deel je korte video’s die oneindig herhaald worden, steeds opnieuw, of vooruit en dan weer achteruit.
Let’s play a game
Net als op andere platformen zorgen wedstrijdjes voor meer interactie met je volgers. Geef iets tofs weg en zet je users aan het werk; zorg dat ze je pagina volgen en laat je volgers een of meerdere vrienden taggen in een reactie.
User generated content
Deel relevante content van users op je eigen tijdlijn. Heb je bijvoorbeeld een kledingmerk en plaatst iemand een foto in één van jouw t-shirts? Deel deze foto dan (met toestemming!) op je eigen tijdlijn. Vergeet niet om te benoemen wie de foto gemaakt heeft.
Instagram ads
Heb je een zakelijk account op Instagram? Dan kan je ook adverteren. Met advertenties bereik je een grotere doelgroep, omdat ook niet-volgers je post te zien krijgen. Om te kunnen adverteren op Instagram heb je een advertentieaccount nodig op Facebook.
Bericht: Interesting
Geplaast door: Anoniem
Datum en tijd: 02/14/2023 09:37:43