Mkb haalt weinig omzet uit online activiteiten
De meeste mkb’ers doen weinig aan online marketing. Er wordt in het mkb dan ook weinig omzet gehaald uit online activiteiten, blijkt uit de MKB Online Monitor.
De enquête werd uitgevoerd door onderzoeksbureau Kantar TNS, in opdracht van DTG en MKB-Nederland. Er werden in totaal 1606 mkb’ers ondervraagd over hun online activiteit. Daaruit bleek dat 45% weinig waarde hecht aan de inzet van online marketing.
Eigen website
Het percentage mkb-ondernemers dat een eigen website heeft is niet gestegen. Net als in 2015 is dit 76%. Ook wordt er niet meer aandacht besteed aan e-mailmarketing of SEO. Ook heeft slechts 16% een webshop. Het is daarom ook niet vreemd dat de helft van alle mkb’ers nog geen 5% van hun omzet uit online activiteiten haalt.
Klantbeoordelingen
Een van de online activiteiten waar het mkb weinig gebruik van maakt zijn klantbeoordelingen. Slechts 18% van de ondernemers heeft klantbeoordelingen, terwijl 72% van de consumenten deze gebruikt bij hun bestelling of aanschaf.
Relevante artikelen
Reacties
Reactie plaatsen
Reacties plaatsen is uitgeschakeld
Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws, blogs en tips voor zzp'ers.
Vul je e-mailadres in en ga 1 jaar gratis boekhouden en factureren, met e-Boekhouden.nl.
De nieuwsbrief verschijnt maximaal 1 keer per week.
{{c.UserName}}
{{c.PostedOn}}
Reactie plaatsen
Reactie wijzigen